Vítejte na stránkách (ehm, víme) larpu
Úhel pohledu organizovaného Valandilem a Sallahem. Jedná se v podstatě o nástupnickou
akci Norgathu, která proběhne opět na louce u Mladotic v termínu 30. 8. –
2. 9. 2012. A bude to víceméně fantasy. Pokud vás tohle neodradilo, vítejte
ještě jednou a čtěte dál.
Závorka. Ze všeho nejdřív bychom asi měli vysvětlit použití blogu. Ani jeden z nás neumí dělat stránky, a navíc je takhle malá akce ani nepotřebuje: větší část informací půjde přes mail, rozhodli jsme se tedy pro komunikaci našeho nápadu tímto způsobem, který nám ušetří spoustu času (a ten pak budeme moci věnovat přípravě samotné hry). Dále je fajn, že Google má tak nějak všechno pohromadě a že dal do svých blogů možnost komentovat (využijte ji, případně pošlete mail). Konec závorky.
Závorka. Ze všeho nejdřív bychom asi měli vysvětlit použití blogu. Ani jeden z nás neumí dělat stránky, a navíc je takhle malá akce ani nepotřebuje: větší část informací půjde přes mail, rozhodli jsme se tedy pro komunikaci našeho nápadu tímto způsobem, který nám ušetří spoustu času (a ten pak budeme moci věnovat přípravě samotné hry). Dále je fajn, že Google má tak nějak všechno pohromadě a že dal do svých blogů možnost komentovat (využijte ji, případně pošlete mail). Konec závorky.
Původně jsme tenhle larp
plánovali úplně jinak, ale pro naši lenost a nerozhodnost jsme s tím za
devět měsíců pohnuli pramálo. Chtěli jsme propracovat svět a pak do něj zasadit
několik kratších her pro menší počet lidí, které by se odehrály během tří dnů a
v nichž by klíčovou roli hrálo náboženství. Snaha dělat věci pořádně nás
však dovedla jen k trojímu přepracování konceptu světa od základu a následnému
uvědomění si nerealističnosti projektu, které nicméně přišlo někdy v době,
kdy jsem začínal psát eseje, no a než přešlo zkouškové, byla polovina června a
lidi se začínali ptát, jestli to vůbec uděláme.
Uděláme. Hry budou nakonec jen
dvě, pro 15-30 lidí a každá přibližně na odpoledne. Půjde tak trochu o
experimenty s formou a pravděpodobně i obsahem. Nevyhovoval nám formát
třídenního čtyřiadvacetihodinového světa, po pěti ročnících (i když na
posledním jsem se už moc nepodílel) už nám přišel poněkud vyčerpaný a moc jsme
nevěřili v úspěšné zaplnění nějakým smysluplným neokoukaným děním.
Zkoušíme se tedy posunout někam ke komornímu larpu (který je pro nás sám o sobě
moc malý, protože jsme Norgath kromě larpu brali vždy také jako setkání), tedy
k větší intenzitě a snad i realističnosti, protože
v minimalističtější hře by měla být daleko menší potřeba různých atmosféru
ničících simulací, třeba provázkových budov. Na druhou stranu se chceme vyhnout
jistému patosu, který je občas spojený s větší intenzitou komorních larpů.
Dalším problémem světa bylo, že jsme nedokázali sehnat místo podobně dostupné
(pro nás) jako tábořiště u řeky u Mladotic a nechtělo se nám pošesté hrát ve
stejných kulisách; přestože jsme místo nakonec nezměnili, plánujeme využít jiné
části lesa, než jsme obsadili na Norgathu, v čemž nám pomůže větší
mobilita menšího larpu. Co se obsahu týče, vždycky nám dost vadila fantasy
klišé, přestože se nám jim často nedařilo unikat (ti věční nemrtví), i jistá
omezení jakousi slušností k hráčům (to neznamená, že teď popustíme uzdu
svým sadistickým sklonům a pošleme vás na desetihodinovou torturu, ale spíš že
si prostě výjimečně dovolíme vystoupit z klišé, že každá situace je
řešitelná a všechno musí dávat smysl). Během hry může (ale rozhodně nemusí) proběhnout pár, hm, sociálních experimentů, které prosím neodsuzujte a priori, ale až po úvaze o
tom, jestli opravdu neměly žádný smysl.
Mimochodem, ano, tahle verze
larpu je méně náročná na přípravu a je v ní víc času na zcela legální
mimoherní komunikaci.
Valandil, Sallah
Chyby a nejasnosti v textech a různé dotazy házejte do komentářů nebo na mail.
PŘIHLAŠOVÁNÍ SPUŠTĚNO!
Chyby a nejasnosti v textech a různé dotazy házejte do komentářů nebo na mail.
PŘIHLAŠOVÁNÍ SPUŠTĚNO!
Žádné komentáře:
Okomentovat